tirsdag den 21. april 2015

Google Classroom


Vil her beskrive hvordan jeg bruger Google Classroom i min daglige undervisning.

Google Classroom kan forveksles med Google+ eller facebook, da der også her kan laves en informationsstrøm, skrives opslag og deles links, som forsvinder ned ad siden i kronologisk rækkefølge.

Det smarte ved Google Classroom er man kan samle sin klasse i et virtuelt klasseværelse. Her kan linkes til google dokumenter fra drevet, deles links og oprettes afleveringer med tidsfrister.

Det er et oplagt redskab i alle fag til at arbejde med elevernes processer i fx en dansk stil eller matematikaflevering.

Google har desuden lavet en ios/android app til Google Classroom, som eleverne kan bruge til fx at uploade billeder mm. 

For at bruge Google Classroom skal du dog have en Google Apps for Education konto.

Jeg bruger Google Classroom til at holde orden på elevernes dokumenter.
En del lærere har garanteret oplevet, at eleverne mener de har delt et dokument/aflevering, men du kan simpelthen ikke finde den. Ofte fordi "delt med dig" mappen er rigtig rodet.
Jeg kan i Google Classroom finde alle mine elevers opgaver, og dermed hurtigt kommentere på dem. 
En smart feature er at jeg kan sende eleverne et dokument med funktionen "opret en kopi til hver elev". Så skal eleven ikke dele det med mig, da det allerede er delt. 
Endnu en smart feature er at der oprettes en Classroom mappe i Google Drev, både hos lærer og elev. Det gør det muligt for både elever og lærere, at holde styr på dokumenterne.

Fra i dag kan et Google Classroom deles med flere lærere. Desuden kan man også gemme kladder til senere brug, så dokumenter og indlæg hurtigt kan deles med elever.

Google Classroom kan også hentes til Google Chrome, så det er let at åbne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar